czwartek, 3 grudnia 2015

#Geojęzyk

Poszukiwacze posługują się specyficznym językiem, który postaram się przybliżyć.

Kiedy ktoś mówi znalazłem/łam kesza (ang. cache)!
Myśli odnalazłam skarb/skrzynkę, ale fajnie!

Mam FTFa!
O znalazłem/łam ten skarb jako pierwsza osoba w historii!
Skrót FTF od angielskich słów first to find można być druga osobą z ang. second, lub trzecią third.

Dziś to mam same DNFy :/
Podczas dzisiejszych poszukiwań nie odnalazłem żadnego skarbu.
DNF to skrót od angielskich słów did not find - nie znaleziono.

Szykuje się niezłe keszowanko :)
Dziś wybieram się na poszukiwanie skarbów mam w planach odnalezienie kilku keszów.

Kesz fajny, ale logbook przepełniony.
Skarb znalazłem ale w dzienniku wpisów nie było za wiele miejsca/nie było w nim miejsca.
W takim przypadku prosi się osobę która ukryła skarb o serwis.

Logowanie kesza
Odnotowanie faktu odnalezienia skarbu na stronie internetowej w portalu w którym jesteśmy zalogowani.

Maskowanie
Sposób ukrycia skarbu przed niepowołanymi osobami zwanymi mugolami np. gałąź, śruba itp.

Klipsiak, PET, ependorf, falkon
Rodzaje pojemników w jakich ukrywa się skarby odpowiednio plastikowy pojemnik zamykany na klipsy (gwarantuje szczelność), preforma butelek plastikowych typu PET na ogół wykonana jest w różnych kolorach ułatwiających maskowanie, niewielka probówka o pojemności max 2ml zamykana za zatrzask, falkon to próbówka pojemności 15 lub 50 ml w kształcie zblizona do preformy jednak ma cieńsze ścianki i jest przeźroczysta.

Widziałem/łam travel buga w skrzynce
W skrzynce był umieszczony przedmiot podróżny.

c:geo mi się zacina!
Jedna z najpopularniejszych aplikacji na smartfony umożliwiająca zabawę w terenie.

c.d.n.

0 komentarze:

Prześlij komentarz